Nu utökar vi vår supportfunktion på kontoret i Helsingborg. Fler och fler kunder ser fördelarna med att välja vårt ekonomisystem Fenix och därför behöver vi förstärka med en serviceinriktad ekonom som vid behov kan hjälpa och vägleda våra kunder när de arbetar i systemet.

Det kan vara frågor som rör redovisning, momshantering, leverantörsreskontra, eFakturor, kundreskontra, avstämning, fakturering, anläggnings- och projektredovisning, rapportering, budgetering samt Business Intelligence.

Det är en viktig roll då du vi vill ge våra kunder den bästa supporten samt göra deras ekonomirutiner både snabbare och mer effektiva. Dessutom tror vi på att utvecklas tillsammans med våra kunder och där vill vi att du ska bidra.

Vem är du?
Vi söker dig som gärna har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi och redovisning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av att jobba som ekonom inom fastighets- energi- eller VA bolag. Har du arbetat som superuser för något ekonomisystem är det en stor fördel. Det viktigaste är att du har stor förståelse för och kan förstå begreppen inom redovisningen för att kunna agera som ett rådgivande stöd till våra kunder. Har du kompetens kring momshantering samt anläggnings- och projektredovisning enligt K3 är det meriterande.

Detta är en spännande möjlighet för dig som brinner för redovisningssystem och har en drivkraft av att fungera rådgivande till våra kunder. Akribi är ett litet och familjärt bolag, där det är enkelt att känna sig hemma.

I rekryteringen samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. På följande länk hittar du all information om tjänsten och hur du ansöker.

https://jurek.se/jobb/3640408E-2316-440A-9122-134C760E6AA8/